2024(e)ko otsailaren 22(a), osteguna

6. ASTEA | ikasgelan egindakoa

 6. astea (2024/02/26 eta 2024/03/01) ikasgelan egin dena

  • Blogeko Algoritmoak artikulua azaldu dugu bide hau jarraituz:
    • Algoritmoaren kontzeptua
    • Ezagutzen ditugun algoritmo batzuk
    • Algoritmoen adierazpideak
    • Algoritmo baten adibidea
  • Blogeko 5. astea | Menu bat ariketa ezaguna zaigu eta duen berezitasuna: aldagai aukeratzailea karaktere bat da. Menuak egiten ikasi dugu eta ikusi adibide honetan aukerak hautatzeko CHAR motako datua erabiltzen dela.
  • Azken ostiralekoa errepikatuz, AlfabetoLarriarenZatia.pas programaren bitartez, ondoko hauek erabiltzeko crt unitatearen beharraz hitz egin dugu:
    • readkey funtzioa
    • keypressed funtzioa
    • clrscr prozedura
    Hauxe da AlfabetoLarriarenZatia.pas programa:
program AlfabetoLarriarenZatia ;
uses
   crt ;
var
   cLetra: char ;
   cLehenLetra: char ;
   cAzkenLetra: char ;
begin
   clrscr ;
   writeln ;
   writeln ;
   repeat
      write('''A'' eta ''Z'' arteko lehen letra bat eman: ') ;
      cLehenLetra := readkey ;
      writeln(cLehenLetra) ;
   until (cLehenLetra >= 'A') and (cLehenLetra <= 'Z') ;
   
   writeln ;
   repeat
      write('''', cLehenLetra, ''' eta ''Z'' arteko azken letra bat eman: ') ;
      cAzkenLetra := readkey ;
      writeln(cAzkenLetra) ;
   until (cAzkenLetra >= cLehenLetra) and (cAzkenLetra <= 'Z') ;
   
   writeln ;
   writeln('     Karakterea        Kodea') ;
   writeln('     ----------        -----') ;

   for cLetra:=cLehenLetra to cAzkenLetra do
   begin
      writeln(cLetra:15, ' -----> ', ord(cLetra)) ;
   end ;
   
   writeln('     ----------        -----') ;
   writeln('     Karakterea        Kodea') ;            
   
   writeln ;
   repeat until keypressed ;   
   {
   writeln ;
   write('RETURN sakatu aurrera egiteko ') ;
   readln ;
   }
   {
   writeln ;
   repeat 
      writeln('keypressed = ', keypressed) ;
   until keypressed ;
   }
end.
  • AzpiprogramenZergatia.pdf eskuliburuan 6-5 eta 6-8 bitarteko orrialdeak irakurtzea komeniko zaizue:
    • 6. ATALA: AZPIPROGRAMAK, FUNTZIOAK ETA PROZEDURAK
      • 6-5 orrialdeko 6.1 SARRERA
      • 6-5 orrialdeko 6.2 AZPIPROGRAMA BATEN HELBURUA
      • 6-5 orrialdeko 6.2.1 Kodearen errepikapena ekiditea
      • 6-7 orrialdeko 6.2.2 Programaren antolaketa lortzea
      • 6-8 orrialdeko 6.2.3 Kodearen independentzia
    • Azpiprogramen abantailak:
      • Kodearen errepikapena ekiditea
      • Programaren antolaketa lortzea
        • Programa monolitikotik programa modularrera
        • Programaren erroreak bilatzea errazagoa zer modulutan agertzen den identifika daitekeelako
        • Programadore taldea
        • Programaren mantenua errazten da, programa modularra izatean aldaketak eta hobekuntzak egitea errazagoa da
      • Kodearen independentzia:
        • Kodearen berrerabilpena, modulu baten kodea programa batetik bestera eraman daiteke
        • Azpiprograma batean behar diren aldagai eta gainerako elementuak defini daitezke eta denak pribatuak dira
  • Blogeko 6. astea | zenbaki konbinatorioa (funtzioa) izenburua duen artikulutik abiatuta, honakoak ikusi ditugu:
    • Funtzio baten deia
    • Funtzio baten uneko parametroak
    • Funtzioa baten parametro formalak (bereziki, irteeraren datu-mota)
    • Funtzioak emaitza itzultzeko duen mekanismoa
    • Funtzioaren bertako aldagaiak

  • 1. kontroleko emaitza orokorrak:
    Guztiak        Aurkeztuak   
   Suspendituak      Aprobatuak  
   < 3      >= 3  |  < 5        >= 5  |  < 7   
   >= 7   
74 68 16 13 16 23
%100 %91,9 %23,5 %19,1 %23,5 %33,8
%42,6 %57,4
1. kontroleko emaitza orokorrak

  • Aurreko egunekoa errepikatuz, blogeko 6. astea | zenbaki konbinatorioa (funtzioa) izenburua duen artikulutik abiatuta, honakoak berriro ikusi ditugu:
    • Funtzio baten deia
    • Funtzio baten uneko parametroak
    • Funtzioa baten parametro formalak (bereziki, irteeraren datu-mota)
    • Funtzioak emaitza itzultzeko duen mekanismoa
    • Funtzioaren bertako aldagaiak
  • Blogeko 6. astea | zenbaki konbinatorioa (prozedura) izenburua duen artikulutik abiatuta, honakoak ikusi ditugu:
    • Prozedura baten deia
    • Prozedura baten uneko parametroak (sarrerakoak edo irteerakoak izan daitezke)
    • Prozedura baten parametro formalak
    • Prozedurak emaitzak itzultzen baditu nola egiten duen
    • Prozeduraren bertako aldagaiak
  • 6. astea | zenbaki bat asmatzen izenburua duen artikuluan proposatzen den ariketa hasi dugu, baina enuntziatua ikustetik eta programa exekutatetik ez gara pasatu
 
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.