2024(e)ko otsailaren 7(a), asteazkena

4. astea | FOR adibideak (2)








Hurrengo adibideetan FOR egitura errepikakorra landuko dugu. Adibide guztiak oinarrizkoak direnez FOR aginduaren barruan ez da izango beste agindu errepikakorrik, horregatik FOR artikulu honek aurrekari bat du beste artikulu batean —4. astea | FOR adibideak (1)— non FOR aginduak soilak landu diren.

Hauxe da FOR-TO aginduaren ohiko moldea:

Eta hauxe da FOR-DONWTO aginduaren ohiko moldea:

Gogoratu FOR agindu erabili ahal izateko iterazioen kopurua ezaguna izango dela. Iruzkinak:
  1. Iterazioen kopurua kontrolatzeko Kontagailua izeneko aldagaia diskretua izango da (integer datu-mota familiakoa edo char datu-motakoa)
  2. Kontagailua izeneko aldagaiaren hasieraketa FOR aginduan bertan egiten da, Kontagailua aldagaiaren balioa automatikoki inkrementatatzen da TO kasuan (edo dekrementatatzen da DOWNTO kasuan). Kontagailua izeneko aldagaia FOR aginduaren barruan erabil daiteke, baina ezin zaio bere balioa aldatu
  3. Zbk aldagaiak balio ezagunen bat izango du (iterazioen kopurua definitzen duten behemuga eta goimuga aldez aurretik zehazturik daude)
  4. DO markaren ostean ez da banatzailerik (puntu eta komarik) jarri behar
  5. Edozein esleipenetan bezala, hemen ere OrainArtekoa aldagaia balio ezagunen bat izan behar du. Horregatik, lehen iterazioan kalkulu okerrik gerta ez dadin, FOR-TO agindura sartu aurretik OrainArtekoa aldagaiak dagokion hasieraketa behar du (adibide honetan hasieraketa honako hau izango litzateke OrainArtekoa:=1; biderkaketaren neutroa 1 delako)
  6. OrainArtekoa aldagaiari buruzkoa arestian esandakoak balio du ere Zbk aldagaiarako, hots, erabili baino lehenago balio ezagunen bat izan behar duela (Zbk aldagaiaren kasuan balio ezagun hori readLn prozeduraren bitartez eman zaio)



ForLaukiBiMarrazten.pas
{------------------------------------------------------
  Zenbaki osoa eta positiboekin lan eginez, sarrerako
  kopuruarean araberako lauki bat pantailaratuko da.
 ------------------------------------------------------}

program LaukiBiPantailaratu ;
var
   iZenbakia, i, j : integer ;

begin
   repeat
      write('0 eta 9 arteko zenbaki osoa eman: ') ;
      readln(iZenbakia) ;
      
      if (iZenbakia < 0) or (iZenbakia > 9) then
      begin
         writeln('Datua 0 eta 9 arteko zenbakia izan dadila') ;
         writeln ;
      end ;
   until (iZenbakia >= 0) and (iZenbakia <= 9) ;

   writeln ;
   writeln(iZenbakia, 'x', iZenbakia, ' laukia:') ;
   for i:=1 to iZenbakia do
   begin
      for j:=1 to iZenbakia do
      begin
         write(iZenbakia:2) ;
      end ;
      writeln ;
   end ;

   writeln ;
   writeln(2*iZenbakia, 'x', iZenbakia, ' laukia:') ;
   for i:=1 to iZenbakia do
   begin
      for j:=1 to 2*iZenbakia do
      begin
         write(iZenbakia:2) ;
      end ;
      writeln ;
   end ;

   writeln ;
   writeln('RETURN tekla sakatu programatik irteteko') ;
   readln ;
end.



ForHirukiBatMarrazten.pas
{-----------------------------------------------------------------
  Zenbaki osoa eta positiboekin lan eginez, sarrerako kopuruarean
  araberako triangelu laukizuzen bat pantailaratuko da.
 -----------------------------------------------------------------}

program HirukiBatPantailaratu ;
var
   iZenbakia, i, j : integer ;

begin
   repeat
      write('0 eta 9 arteko zenbaki osoa eman: ') ;
      readln(iZenbakia) ;
      
      if (iZenbakia < 0) or (iZenbakia > 9) then
      begin
         writeln('Datua 0 eta 9 arteko zenbakia izan dadila') ;
         writeln ;
      end ;
   until (iZenbakia >= 0) and (iZenbakia <= 9) ;

   writeln ;
   writeln('Triangelu angeluzuzena:') ;
   for i:=1 to iZenbakia do
   begin
      for j:=1 to i do
      begin
         write(iZenbakia:2) ;
      end ;
      writeln ;
   end ;

   writeln ;
   writeln('RETURN tekla sakatu programatik irteteko') ;
   readln ;
end.



PotentziakBatzen.pas
{---------------------------------------------------------------------
  iMuga emanda >>> liBatukaria = 1^1 + 2^2 + 3^3 + ... + iMuga^iMuga
  KONTUZ!!! longint datu-motarekin iMuga=10 denean gainezkatzea dago
----------------------------------------------------------------------}

program PotentziakBatzen;
var
   iMuga, iKontKanpo, iKontBarru: integer;
   liBatugaia, liBatukaria: longint;
begin
   writeln;
   writeln('---------------------------------------------------------');
   writeln(' liBatukaria = 1^1 + 2^2 + 3^3 + 4^4 + ... + iMuga^iMuga ');
   writeln('---------------------------------------------------------');
   writeln;
   repeat
      write('Muga adierazten duen zenbaki osoa eta positiboa eman: ');
      readln(iMuga);
      if iMuga < 0 then
         writeln('Muga kopuru positiboa izan behar da');
      if iMuga > 10 then
      begin
         writeln('     Mugaren kopuru maximoa 9 da. Muga 10 bada');
         writeln('     longint datu-motako batukariaren emaitzak');
         writeln('     MAXLONGINT=', MAXLONGINT, ' balioa gainditzen du');
      end;
   until (iMuga >= 0) and (iMuga <= 9);

   writeln;

   liBatukaria := 0;
   for iKontKanpo:=1 to iMuga do
   begin
      liBatugaia := 1;
      for iKontBarru:=1 to iKontKanpo do
      begin
         liBatugaia := liBatugaia*iKontKanpo;
         writeln('iKontKanpo=':20, iKontKanpo, 'iKontBarru=':20, iKontBarru, 'liBatugaia=':20, liBatugaia); 
      end;
      
      liBatukaria := liBatukaria + liBatugaia;
      writeln('liBatugaia=':25, liBatugaia, 'liBatukaria=':20, liBatukaria) ;
      writeln;
   end;

   writeln;
   writeln('Azken batukaria = ':35, liBatukaria);

   writeln;
   writeln;
   writeln('=======================');
   writeln('RETURN sakatu amaitzeko');
   writeln('=======================');
   readln;                             (* programa gelditu *)
end.
liBatukaria = +12 +22 +33 +44 +55 +66 + ... ±iMugaiMuga


 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.