2024(e)ko martxoaren 18(a), astelehena

10. astea | hainbat ezabaketa array batean

Array laguntzaile bat erabiliko dugu

Ezabaketa array batean algoritmoari esker, posizio jakin bateko elementua arraytik ken daiteke, baina algoritmo hori zaila bihurtzen da elementu bat baino gehiago kendu behar direnean. Array bateko zenbait elementu ezabatzeko algoritmo hau erabiliko dugu 08a_HainbatEzabaketa.pas non muga bat emanik elementu txikiak kentzen diren array laguntzaile bat erabiliz:

(* Bektore laguntzaile bat erabiltzen da emaitza eskuratzeko. Benetan  *)
(* algoritmo hau ez da ezabaketa bat arraya osorik prozesatzea baizik. *)
program HainbatEzabaketaArrayetan_A; (* HainbatEzabaketaArrayLaguntzailez *)

const
   BEHEMUGA = 1;
   GOIMUGA = 20;
  
type
   tarZerrenda = array[BEHEMUGA..GOIMUGA] of real;


procedure ArrayaBete(var arNotak: tarZerrenda;
                     var iLuzera: integer);
var
   iIndizea: integer;
begin
   randomize;
   iLuzera := random(GOIMUGA) + 1;

   writeln('Arrayan ', iLuzera, ' datu gordetzen');
   for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      arNotak[iIndizea] := 10*random;      { 0.00 eta 9.99 arteko balioak }
   end;
end;


procedure ArrayaIkusi(const arNotak: tarZerrenda;
                            iLuzera: integer);
var
   iIndizea: integer;
begin
   writeln('Arrayaren edukia: ');
   for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      writeln(iIndizea:2, '. nota = ', arNotak[iIndizea]:0:3);
   end;
   writeln;
end;


{ array laguntzaile batean zenbaki handiak gorde eta amaitzean array laguntzailearen
  informazio hori emaitza izango den parametrora eraman. Benetan ez da ezabaketa bat. }
procedure ArrayarenTxikiakEzabatu(   var arNotak: tarZerrenda;
                                     var iLuzera: integer;
                                  rErreferentzia: real);
var
   iIndizea, k: integer;
   arNotaHandiak: tarZerrenda;
begin
   k := 0;
   for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      if arNotak[iIndizea] > rErreferentzia then
      begin
         k := k + 1;
         arNotaHandiak[k] := arNotak[iIndizea];
      end;
   end;
   (* array berritua kanporatu, bere balio berriak eta luzera berria *)
   arNotak := arNotaHandiak;
   iLuzera := k;
end;


{------------------------PROGRAMA NAGUSIA------------------------}

var
   arNotak: tarZerrenda;
   iLuzera: integer;
   rErreferentzia: real;
begin
   ArrayaBete(arNotak, iLuzera);
   ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);

   writeln('Elementu txikiak arrayetik ezabatu');
   write('Eman erreferentziaren balioa: ');
   readln(rErreferentzia);

   ArrayarenTxikiakEzabatu(arNotak, iLuzera, rErreferentzia);
   ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);
   readln;
end.


Algoritmo honek aurrekoak bezala emaitza bera eskaintzen du, baina zailagoa delakoan gaude.

(* Azken emaitza eskuratzeko, bektore laguntzailerik ez da erabiltzen.        *)
(* Ezabatu beharreko elementuak banan banan kentzen dira, akzioa errepikatuz. *)
program HainbatEzabaketaArrayetan_B; (* HainbatEzabaketaArrayLaguntzailerikGabe *)

const
   BEHEMUGA = 1;
   GOIMUGA = 20;
  
type
   tarZerrenda = array[BEHEMUGA..GOIMUGA] of real;


procedure ArrayaBete(var arNotak: tarZerrenda;
                     var iLuzera: integer);
var
   iIndizea: integer;
begin
   randomize;
   iLuzera := random(GOIMUGA) + 1;

   writeln('Arrayan ', iLuzera, ' datu gordetzen');
   for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      arNotak[iIndizea] := 10*random;      { 0.00 eta 9.99 arteko balioak }
   end;
end;


procedure ArrayaIkusi(const arNotak: tarZerrenda;
                            iLuzera: integer);
var
   iIndizea: integer;
begin
   writeln('Arrayaren edukia: ');
   for iIndizea:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      writeln(iIndizea:2, '. nota = ', arNotak[iIndizea]:0:3);
   end;
   writeln;
end;


procedure BatEzabatu(var arNotak: tarZerrenda;
                     var iLuzera: integer;
                            iNon: integer);
var
   iIndizea: integer;
begin
   for iIndizea:=iNon to iLuzera-1 do
   begin
      arNotak[iIndizea] := arNotak[iIndizea+1];
   end;
   iLuzera := iLuzera - 1;
end;


{ array laguntzaile batean zenbaki handiak gorde eta amaitzean array laguntzailearen
  informazio hori emaitza izango den parametrora eraman. Benetan ez da ezabaketa bat. }
procedure ArrayarenTxikiakEzabatu(   var arNotak: tarZerrenda;
                                     var iLuzera: integer;
                                  rErreferentzia: real);
var
   iIndizea, k: integer;
begin
   iIndizea := BEHEMUGA;
   while iIndizea <= iLuzera do
   begin
      if arNotak[iIndizea] < rErreferentzia then
      begin
         BatEzabatu(arNotak, iLuzera, iIndizea);
      end
      else
      begin
         iIndizea := iIndizea + 1;
      end;
   end;
end;


{------------------------PROGRAMA NAGUSIA------------------------}

var
   arNotak: tarZerrenda;
   iLuzera: integer;
   rErreferentzia: real;
begin
   ArrayaBete(arNotak, iLuzera);
   ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);

   writeln('Elementu txikiak arrayetik ezabatu');
   write('Eman erreferentziaren balioa: ');
   readln(rErreferentzia);

   ArrayarenTxikiakEzabatu(arNotak, iLuzera, rErreferentzia);
   ArrayaIkusi(arNotak, iLuzera);
   readln;
end.  
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.