11. astea (2024/04/08 eta 2024/04/12) ikasgelan egin dena
- Blogeko Hurrengo bi asteak (11. eta 12.) artikuluan oinarrituz datozen asteen planifikazioaz hitz egin dugu
- Datu-motak Pascal lengoaian gogoratu ondoren, Erabiltzailearen datu-motak artikuluaren hasiera aipatu dugu (1. urratsa: Datu esanguratsuen aukeraketa)
- Datu-motak eta azpiprogramak artikuluan laburbiltzen da zein datu-motakoa izan daitekeen azpiprograma batek itzultzen duen emaitza
- Blogeko RECORD datu-mota artikulutik abiatuta kontzeptu hauek ikusi ditugu:
- DEFINIZIOA
- ESKEMA
- DATU-MOTA SORTZEN
- ERAGIKETAK: IDATZI-IRAKURRI ETA ESLEIPENA
- ERAGIKETAK: KONPARAKETAK
- ERREGISTROAK ETA BEKTOREAK:
- Erregistrodun bektorea
- Bektorea duen erregistroa
- ERREGISTROEN ERREGISTROAK
- PARAMETRO IZATEAN JOKAMOLDEA
- ERREGISTRO BAT ITZULTZEN DUEN AZPIPROGRAMA: FUNTZIO EDO PROZEDURA
- Aurreko egunean ikasgelan ikusitako 10. astea | bi array paralelo ariketa abiapuntuz harturik, bere alternatiba izan daitekeen 11. astea | erregistroen array bat ariketarekin lan egin dugu:
- Arraya datuz betetzeko prozedura bat idatzi da (hainbat arrazoigatik ezin daiteke funtzio izan)
- Arrayaren elementu baten datuak jasotzeko, hots, erregistro baten eremuak jasotzeko prozedura bat idatzi da (ezin daiteke funtzio izan parametroa erregistroa delako)
- Arrayaren edukia erakusteko prozedura bat idatzi da (zentzurik ez daukalako, ezin daiteke funtzio izan ez baitu ezer itzultzen)
- Arrayaren elementu baten datuak pantailaratzeko prozedura bat idatzi da (zentzurik ez daukalako, ezin daiteke funtzio izan ez baitu ezer itzultzen)
- Aste honetako laborategian azalduko dugu proiektua garatzeko garaia heldu zaigula eta hirukoteak osatu behar dituzuela:
- Azp-1: Proiektuaren taldekideak
- Azp-2: Proiektuaren taldekideak
- Azp-3: Proiektuaren taldekideak
- Datu-motak Pascal lengoaian gogoratu ondoren, bi kontzeptu hauen artean dagoen desberdintasuna behin betiko ikasi dugu:
- Datu-mota (memoria antolatzeko txantiloia)
- Aldagai (datuak gordetzeko memoriako zatia)
- Datu-motak eta azpiprogramak artikuluan laburbiltzen da zein datu-motakoa izan daitekeen azpiprograma batek itzultzen duen emaitza
- Blogeko Konpiladorea eta estekatzailea artikulutik abiatuta kontzeptu hauek ikasi ditugu:
- Iturburu-programa (programadorearena)
- Makina-kodea (ordenadorearena)
- Konpilazio baten bi urratsak:
- Konpilatzea
- Estekatzea (linkatzea)
- Aurrekonpilatutako moduluak non dauden
- Blogeko Unitateak artikulutik abiatuta, Aritm.pas unitateari eta Bezero.pas programari esker kontzeptu hauek ikasi ditugu:
- Unitate bat programatzean desberdindu behar diren atalak:
- Interface atal publikoa
- Implementation atal pribatua
- Unitate bat erabiltzean bezero programak egin behar duena:
- Uses bitartez unitatea aipatu
- Unitatearen .ow objektu-programa eta unitatearen .ppw unitate konpilatua karpeta egokian kokatu
- Bezero programaren .pas iturburu-kodea konpilatu eta ondorioz bezeroaren .exe programa lortu
- Bezeroaren .exe programa exekutagarria exekutatu
- Unitate baten zerbitzua erabiltzen duten bi adibide ikusi ditugu:
- 10. astea | itsas-bataila (I) ariketa, eta bere kidea den 11. astea | itsas-guda (I)
- 10. astea | itsas-bataila (II) ariketa, eta bere kidea den 11. astea | itsas-guda (II)
- Gogoratu proiektua garatzeko garaia heldu zaigula eta hirukoteak osatu behar dituzuela:
- Azp-1: Proiektuaren taldekideak
- Azp-2: Proiektuaren taldekideak
- Azp-3: Proiektuaren taldekideak
- Proiektua exekutatu eta gogoratu Proiektuan eskatzen dena
- Blogeko FILE datu-mota artikulutik abiatuta sarrera bat egin dugu
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.