2024(e)ko apirilaren 20(a), larunbata

13. ASTEA | ikasgelan egindakoa

 13. astea (2024/04/22, tutoretza eta 2023/04/26) ikasgelan egin dena

  • FILE datu-mota artikulutik abiatuta kontzeptu hauek zeharka berrikusi ditugu:
    • DATU-MOTA SORTZEN
    • OINARRIZKO ERAGIKETAK:
      • Irakurri elementu oso bat fitxategitik memoria ekarriz (read)
      • Idatzi elementu oso bat fitxategian memoriatik hartuz (write)
    • LAN EGITEKO BALIABIDEAK:
      • read (prozedura)
      • write (prozedura)
    • LAN EGITEKO BALIABIDEAK:
      • assign (prozedura)
      • rewrite (prozedura)
      • reset (prozedura)
      • close (prozedura)
      • fileexists (funtzio, programa nagusian eta sysutils unitatea behar da)
      • seek (prozedura)
      • filepos (funtzio)
      • filesize (funtzio)
      • eof (funtzio)
      • truncate (prozedura, fitxategia mozteko)
      • erase (prozedura, fitxategia ezabatzeko)
      • rename (prozedura, fitxategia berrizendatzeko)
    • PARAMETRO IZATEAN JOKAMOLDEA
    • FITXATEGIEN GAINEKO ERAGIKETAK:
      • Fitxategia sortu
      • Fitxategiaren existentzia
      • Fitxategi osoa prozesatu
      • Bilaketa fitxategian
      • Elementu bat fitxategiari gehitu
      • Fitxategiaren datu baten aldaketa
      • Fitxategian elementu bat txertatu (F → A → F)    [datorren asteko laborategirako] 
      • Fitxategitik elementu bat kendu (F → A → F)      [datorren asteko laborategirako
      • Fitxategitik elementuak kendu (F → A → F)       [datorren asteko laborategirako
      • Fitxategi bat ordenatu (F → A → F)        [hurrengo asteetako laborategietan egitekoa] 
  • 13. astea | fitxategi bat bitan banatu ariketa       [aste honetako laborategian egingo dugu] 

  • Batez ere Azp-3 ikasleentzat zuzendurik dago 14. asteko praktika galduko dutelako, baina tutoretza bezala planteaturik dagoelako edozein ikasle etor daiteke. Hau egin dugu:
    • Proiektua: 2023ko maiatzeko programa azterketaren enuntziatua irakurriko dugu
    • Proiektuaren J aukeraren programazioa bukatuko dugu:
      1. Bilaketa, jokalari baten sNor edo sJokalari katea teklatuz eman eta bilatuko dugu prozedura batean erregistro osoa itzuli behar badu eta funtzio batean bilatu nahi den elementuaren posizioa itzuli behar badu   [Hau eginik daukagu]
      2. Ezabaketa, posizio jakin bateko elementua fitxategitik kentzeko array laguntzaile bat edo beste fitxategi laguntzaile bat beharko da (guk fitxategi laguntzaile bat erabili dugu)   [Hau eginik daukagu]
      3. Posizioa, elementu baten posizioa fitxategian teklatuz eman eta fitxategiaren posizio horretan elementu berri bat txertatu   [Hau egingo dugu]
      4. Txertaketa, fitxategiaren posizio jakin batean elementu berri bat sartzeko array laguntzaile bat edo beste fitxategi laguntzaile bat beharko da (guk array laguntzaile bat erabili dugu)   [Hau egingo dugu]
      5. Aldaketa, fitxategiaren duen aldaketa egingo dugu kromo guztien iZenbakia eremuaren balioak 1-etik hasita sekuentzialki jarriz   [Hau egingo dugu]
    • Proiektuaren K aukerari buruz hitz egingo dugu zuen zalantzak argituz

  • FILE datu-mota artikulutik abiatuta kontzeptu hauek zeharka berrikusi ditugu:
    • DATU-MOTA SORTZEN
    • OINARRIZKO ERAGIKETAK:
      • Irakurri elementu oso bat fitxategitik memoria ekarriz (read)
      • Idatzi elementu oso bat fitxategian memoriatik hartuz (write)
    • LAN EGITEKO BALIABIDEAK:
      • read (prozedura)
      • write (prozedura)
    • LAN EGITEKO BALIABIDEAK:
      • assign (prozedura)
      • rewrite (prozedura)
      • reset (prozedura)
      • close (prozedura)
      • fileexists (funtzio, programa nagusian eta sysutils unitatea behar da)
      • seek (prozedura)
      • filepos (funtzio)
      • filesize (funtzio)
      • eof (funtzio)
      • truncate (prozedura, fitxategia mozteko)
      • erase (prozedura, fitxategia ezabatzeko)
      • rename (prozedura, fitxategia berrizendatzeko)
    • TRUNCATE, RENAME ETA ERASE ADIBIDE BANA:
      1. Erdiko posizioa, elementu baten posizioa fitxategian teklatuz eman eta fitxategiaren posizio horretan elementu berri bat txertatu (edo kendu) fitxategi laguntzaile bat erabiliz, azkenean jatorrizko fitxategiari erase(f) aplikatu eta laguntzaileari rename(f,sFitxIzen) 
      2. Azken posizioa, fitxategiaren azken elementua kendu nahi denean bertan kokatu seek(f,filesize(f)-1) eginez eta truncate(f) aplikatu (hortik aurrerako elementuak ezabatuko dira, egia esan elementu bakarra ezabatuko da)
      3. Azken posizioa, fitxategiaren azken elementuan ostean berri bat gehitu nahi denean seek(f,filesize(f)) eta ondoren write(f,rdElem) eginez bertan idatzi
    • PARAMETRO IZATEAN JOKAMOLDEA
    • FITXATEGIEN GAINEKO ERAGIKETAK:
      • Fitxategia sortu
      • Fitxategiaren existentzia
      • Fitxategi osoa prozesatu
      • Bilaketa fitxategian
      • Elementu bat fitxategiari gehitu
      • Fitxategiaren datu baten aldaketa
      • Fitxategian elementu bat txertatu (F → A → F)      [datorren astelehenean]    
      • Fitxategitik elementu bat kendu (F → A → F)     [datorren astelehenean]       
      • Fitxategitik elementuak kendu (F → A → F)     [datorren astelehenean]    
      • Fitxategi bat ordenatu (F → A → F)        [hau ez da galdetuko
  • 13. astea | fitxategi beraren edukia modu desberdinez pantailaratzen artikulua
  • Direktorioak: Non gaude? artikulua aipatu eta laborategian sakonago azalduko dugu
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.