2024(e)ko apirilaren 20(a), larunbata

13. astea | fitxategi beraren edukia modu desberdinez pantailaratzen








Demagun erregistroen fitxategi bat sortu dugula. Fitxategiaren elementu bakoitza erregistro bat da, eta erregistroak bi eremu ditu: lehena Integer datu-motakoa eta bigarrena Real datu-motakoa.
     trdIntReal = RECORD
                     Lehena   : integer ;
                     Bigarrena: real ;
                  END ;
Demagun sortutako fitxategiaren izena Zenbakiak.dat dela eta bere edukia datu-mota desberdineko fitxategien bitartez pantailaratzea nahi dugula. Eduki bera pantailaratzeko lau fitxategiren datu-motak erabiliko dira.

1


Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia pantailaratzeko erabiliko dugun datu-mota DM_rdIntReal da, hots, sorrerako datu-mota berbera. Ondorioz, pantailaratuko den informazioa "jatorrizkoa" izango da. Adibidean:
1. eremuan 163 balioa eta 2. eremuan 1.1295338E+001 balioa.

2


Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia pantailaratzeko erabiliko dugun datu-mota DM_rdRealInt da, jatorrizkoaren antzekoa baina eremuen datu-motak elkar trukaturik (lehena Real datu-motakoa eta bigarrena Integer datu-motakoa):
     trdRealInt = RECORD
                     Lehena   : real ;
                     Bigarrena: integer ;
                  END ;
Ondorioz, nahiz eta Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia ez den aldatu, pantailaratuko den informazioa bestelakoa izango da. Adibidean:
1. eremuan 9.7150463E+302 balioa eta 2. eremuan 1076270902 balioa.

3


Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia pantailaratzeko erabiliko dugun FILE datu-mota DM_fbyBytak da, hots, fitxategian BYTE datu-motako informazioa dagoela interpretatzen duen fitxategia. Horregatik, Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia hainbat byten sorta delakoan, byte guztiak banan-banan pantailaratuko dira.


4


Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia pantailaratzeko erabiliko dugun FILE datu-mota DM_fcKaraktereak da, hots, fitxategian CHAR datu-motako informazioa dagoela interpretatzen duen fitxategia. Horregatik, Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia hainbat karakteren sorta delakoan, karaktere guztiak banan-banan pantailaratuko dira; bide batez, karaktere bakoitzaren ordinala ere erakusten da (3 urratseko informazio bera da).



Hona hemen, fitxategi beraren edukia modu desberdinez pantailaratzen duen programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
{----------------------------------------------------------------
  Erregistroak gordetzen dituen "Zenbakiak.dat" fitxategia sortu
  eta datu-mota desberdineko fitxategien bitartez atzitu.
 ----------------------------------------------------------------}
 
program Fitxategi_integerrealbytechar;
 
type
   tsKate99 = string[99];
 
   trdIntReal = record
                   Lehena   : integer;
                   Bigarrena: real;
                end;
  
   tfrdIntReal = file of trdIntReal;
 
   trdRealInt = record
                   Lehena   : real;
                   Bigarrena: integer;
                end;
 
   tfrdRealInt = file of trdRealInt;
 
   tfbyBytak = file of byte;
 
   tfcKaraktereak = file of char;
 
{--------------bakarra den fitxategia sortu--------------}
procedure INTEGER_REAL_FitxategiaSortu(sFitxIzen: tsKate99);
var
   f: tfrdIntReal;
   rdZenbakiak: trdIntReal;
   k, iZenbat: integer;
begin
   assign(f, sFitxIzen);
   rewrite(f);
    
   write('Zenbat elementu nahi dituzu (2 elementu adibidez): ');
   readln(iZenbat);
    
   randomize;
   for k:=1 to iZenbat do
   begin
      rdZenbakiak.Lehena := random(256);      (* byte baten balioak    *)
      rdZenbakiak.Bigarrena := random*100;    (* 0.0 eta 99.99 artekoa *)
      write(f, rdZenbakiak);
   end;
    
   close(f);
end;
 
{-----bakarra den fitxategia INTEGER_REAL bezala ikusi-----}
procedure INTEGER_REAL_FitxategiaIkusi(sFitxIzen: tsKate99);
var
   f: tfrdIntReal;
   rdZenbakiak: trdIntReal;
begin
   assign(f, sFitxIzen);
   reset(f);
    
   while not eof(f) do
   begin
      read(f, rdZenbakiak);
      writeln(filepos(f)-1, ' posizioan    1. eremua = ', rdZenbakiak.Lehena:3, '2. eremua = ':25, rdZenbakiak.Bigarrena:0:2);
   end;
    
   close(f);
end;
 
{-----bakarra den fitxategia REAL_INTEGER bezala ikusi-----}
procedure REAL_INTEGER_FitxategiaIkusi(sFitxIzen: tsKate99);
var
   f: tfrdRealInt;
   rdZenbakiak: trdRealInt;
begin
   assign(f, sFitxIzen);
   reset(f);
    
   while not eof(f) do
   begin
      read(f, rdZenbakiak);
      writeln(filepos(f)-1, ' POSIZIOAN    1. EREMUA =', rdZenbakiak.Lehena:12, '2. EREMUA = ':16, rdZenbakiak.Bigarrena:2);
   end;
    
   close(f);
end;
 
{-----bakarra den fitxategia CHAR bezala ikusi-----}
procedure CHAR_FitxategiaIkusi(sFitxIzen: tsKate99);
var
   f: tfcKaraktereak;
   cKarakterea: char;
   k: integer;
begin
   assign(f, sFitxIzen);
   reset(f);
    
   k:= 0;
   while not eof(f) do
   begin
      read(f, cKarakterea);
      k := k + 1;
      writeln(k:3, '. elementua = |', cKarakterea, '|    ', Ord(cKarakterea):3);
   end;
    
   close(f);
end;
 
{-----bakarra den fitxategia BYTE bezala ikusi-----}
procedure BYTE_FitxategiaIkusi(sFitxIzen: tsKate99);
var
   f: tfbyBytak;
   byByte: byte;
   k: integer;
begin
   assign(f, sFitxIzen);
   reset(f);
    
   k:= 0;
   while not eof(f) do
   begin
      read(f, byByte);
      k := k + 1;
      writeln(k:3, '. elementua = ', byByte:3);
   end;
    
   close(f);
end;
 
var {---------------------- Programa Nagusiko aldagaiak ---------------}
   sFitxIzen: tsKate99;
 
begin {--------------------------- Programa Nagusia -------------------}
    
   { sFitxIzen := 'C:\Datuak\Zenbakiak.dat';
     writeln('Fitxategi bitarraren izena: ', sFitxIzen); }
    
   sFitxIzen := 'Zenbakiak.dat';
   writeln('Fitxategi bitarraren izena: ', sFitxIzen);
    
   writeln;
   writeln('sizeof(tsKate99)   = ', sizeof(tsKate99):3, ' byte');
   writeln('sizeof(integer)    = ', sizeof(integer):3, ' byte');
   writeln('sizeof(real)       = ', sizeof(real):3, ' byte');
   writeln('sizeof(byte)       = ', sizeof(byte):3, ' byte');
   writeln('sizeof(char)       = ', sizeof(char):3, ' byte');
   writeln('sizeof(trdIntReal) = ', sizeof(trdIntReal):3, ' byte');
   writeln('sizeof(trdRealInt) = ', sizeof(trdRealInt):3, ' byte');
   writeln;
   writeln('RETURN sakatu aurrera egiteko!');
   readln;
    
   INTEGER_REAL_FitxategiaSortu(sFitxIzen);  { Lehen eremua integer }
   writeln;                                  { Bigarren eremua real }
    
   writeln('Zenbakiak.dat fitxategiaren edukia integer-real bezala azterturik:');
   writeln('------------------------------------------------------------');
   INTEGER_REAL_FitxategiaIkusi(sFitxIzen);
   writeln('------------------------------------------------------------');
   writeln;
    
   writeln('Zenbakiak.dat fitxategi bera real-integer bezala azterturik:');
   writeln('------------------------------------------------------------');
   REAL_INTEGER_FitxategiaIkusi(sFitxIzen);
   writeln('------------------------------------------------------------');
   writeln;
    
   writeln('Zenbakiak.dat fitxategi bera BYTE bezala azterturik:');
   writeln('------------------------------------------------------------');
   BYTE_FitxategiaIkusi(sFitxIzen);
   writeln('------------------------------------------------------------');
   writeln;
    
   writeln('Zenbakiak.dat fitxategi bera CHAR bezala azterturik:');
   writeln('------------------------------------------------------------');
   CHAR_FitxategiaIkusi(sFitxIzen);
   writeln('------------------------------------------------------------');
   writeln;
    
   writeln;
   writeln ('Programa amaitzeko RETURN tekla sakatu');
   readln;
    
end.   { PROGRAMAREN BUKAERA }
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.