|
|
Ezaguna denez, Azterketa: 2023ko uztailaren deialdia izenburuko artikuluan azterkari buruzko informazio guzti-guztia dago, bai programari buruzkoa zein teoriari buruzkoa. Berridatz dezagun uztaileko programa baina soilik derrigorrezko aginduak idatziz (letra larrietan idatzirik ematen diren aginduak). Ez dugu esan nahi gainerako aginduak soberan daudenik, baizik eta letra larrietan idatziko ditugunak berebiziko garrantzia dutela eta besteak horien menpekoak direla nolabait. |
2023-06-30_Kromoak_DerrigorrezkoAginduak.pas fitxategian jasota dagoen uztaileko programa berezian, letra larriz nabarmendu dira ezinbestekoak diren aginduak. Konpiladorearen ingurune barnetik programa hau exekutatzean, KROMOAK.DAT datu-fitxategia (edo JOKALARIAK.DAT datu-fitxategia) C:\Dev-Pas karpetan kokatu behar da derrigorrez. Ikusi jarraian uztaileko programa bereziaren kodea, non, aurreratu den bezala, azpiprograma bakoitzean letra larrietan jarri diren aginduak garrantzitsutzat jo daitezkeen:
{ Hitz larrietan idatzi diren aginduak funtsezkoenak dira azpiprogrametan, }
{ larraietan dauden aginduen inguruan dabiltzate gainerako agindu guztiak. }
{ Konpiladorearen ingurune barrurik programa hau exekutatzean, JOKALARIAK.DAT }
{ edo KROMOAK.DAT datu-fitxategiak C:\Dev-Pas karpetan kokatu behar dira. }
program KromoakDerrigorrezkoAginduak_2023ko_uztaila;
uses
crt, sysutils;
const
iMAX = 340;
type
integer = smallint; // INTEGER-entzat 2 byte erabiltzera behartzen da
tsKate25 = string[25];
tsKate199 = string[199];
trdBalioak = record
iDefentsan,
iKontrolean,
iErasoan,
iGuztira: integer;
end;
trdKromoa = record
iZenbakia : integer;
sIzena : tsKate25;
sTokia,
sTaldea : tsKate25;
rdBalioak : trdBalioak;
iZenbatAle: integer;
end;
tfrdBilduma = file of trdKromoa;
trdJokalaria = record
sIzena : tsKate25;
sTokia : tsKate25;
boHartuta: boolean;
end;
tardJokalariak = array[1..iMAX] of trdJokalaria;
tardNireTaldea = array[1..11] of trdJokalaria;
{------------------TALDEAREN KONFIGURAZIA------------------------------}
function fncKonfigurazioaHautatu: char;
var
cHautapena: char;
begin
writeln;
writeln('KONFIGURAZIOAK':20);
writeln('==============':20);
writeln(' A) 4-4-2 (atezain 1, 4 atzelari, 4 erdilari eta 2 aurrelari)':74);
writeln(' B) 4-5-1 (atezain 1, 4 atzelari, 5 erdilari eta aurrelari 1)':74);
writeln(' C) 4-3-3 (atezain 1, 4 atzelari, 3 erdilari eta 3 aurrelari)':74);
writeln(' D) 3-4-3 (atezain 1, 3 atzelari, 4 erdilari eta 3 aurrelari)':74);
writeln;
repeat
write('Zure aukera: ':20);
READLN(cHautapena); (* KASU EGOKIA AUKERATU *)
cHautapena := upcase(cHautapena);
until (cHautapena >= 'A') and (cHautapena <= 'D');
FNCKONFIGURAZIOAHAUTATU := cHautapena; (* BALIOA ITZULI *)
end;
{------------ARRAY BAT ELIKATU FITXATEGIKO DATUEKIN--------------------}
procedure FitxategikoDatuBatzukArrayBatera( sFitxIzen: tsKate199;
sPostuaZelaian: tsKate25;
var ardJokalariak: tardJokalariak;
var iLuzera: integer);
var
rdKromoBat: trdKromoa;
f_B : tfrdBilduma;
begin
assign(f_B, sFitxIzen);
reset(f_B);
iLuzera := 0;
while not eof(f_B) do
begin
READ(f_B, rdKromoBat); (* FITXATEGITIK IRAKURRI *)
IF (rdKromoBat.sTokia = sPostuaZelaian) AND (rdKromoBat.iZenbatAle > 0) THEN
BEGIN
iLuzera := iLuzera +1; (* ARRAYA ELIKATU *)
ardJokalariak[iLuzera].sIzena := rdKromoBat.sIzena;
ardJokalariak[iLuzera].sTokia := sPostuaZelaian;
ardJokalariak[iLuzera].boHartuta := FALSE;
END;
end;
close(f_B);
end;
{------------LORTUTAKO TALDEA PANTAILARATU----------------}
procedure TaldeaIkusi(const ardJokalariak: tardNireTaldea);
var
iKont: integer;
begin
writeln('IZENA':30, 'TOKIA ZELAIAN':20);
writeln('-----':30, '-------------':20);
FOR iKont:=1 TO 11 DO
BEGIN (* ARRAY OSOA PANTAILARATU *)
WRITELN(ardJokalariak[iKont].sIzena:30, ardJokalariak[iKont].sTokia:20);
END;
writeln;
end;
{-----------JOKALARI GEHIAGO NIRE TALDEAN------------------------------}
procedure JokalariakAukeratu( var ardJokalariak: tardJokalariak;
iLuzJokalariak: integer;
var ardNireTaldea: tardNireTaldea;
var iLuzNireTaldea: integer;
iZenbat: integer);
var
iKont: integer;
iZbk : integer;
begin
randomize;
FOR iKont:=1 TO iZenbat DO (* ERREPIKAPEN KOPURU JAKINA *)
BEGIN
repeat
iZbk := RANDOM(iLuzJokalariak) +1; (* AUZAZKO BALIO EGOKIA *)
write('iLuzJokalariak = ', iLuzJokalariak:3, 'iZbk = ':12, iZbk:3);
if ardJokalariak[iZbk].boHartuta then
writeln('JOKALARI HAU HARTUTA DAGO, ERREPIKATU!':42)
else
writeln;
until (not ardJokalariak[iZbk].boHartuta);
iLuzNireTaldea := iLuzNireTaldea +1;
ardNireTaldea[iLuzNireTaldea].sIzena := ardJokalariak[iZbk].sIzena;
ardNireTaldea[iLuzNireTaldea].sTokia := ardJokalariak[iZbk].sTokia;
ardNireTaldea[iLuzNireTaldea].boHartuta := TRUE;
ardJokalariak[iZbk].boHartuta := TRUE; (* ARRAYA ELIKATU *)
END;
end;
{--------JOKALARIA BILATU----------------------------------------------}
procedure JokalariaBilatu( sFitxIzen:tsKate199;
sJokalaria:tsKate25;
VAR RDKROMOBAT:trdKromoa); (* ERREGISTROA ITZULI *)
var
f_B : tfrdBilduma;
boAurkitua: boolean;
begin
assign(f_B, sFitxIzen);
reset(f_B);
boAurkitua := FALSE;
WHILE NOT boAurkitua AND NOT eof(f_B) DO
BEGIN
READ(f_B, rdKromoBat); (* FITXATEGITIK IRAKURRI *)
if upcase(rdKromoBat.sIzena) = upcase(sJokalaria) then
boAurkitua := TRUE
END;
{--------------------------------ariketa honetan ziurtatuta dago...
if not boAurkitua then
rdKromoBat.iZenbakia := -1;
--------------------------------...jokalaria aurkituko dela-------}
close(f_B);
end;
{------------------TAULA BEZALA ERAKUTSI-------------------------------}
procedure TaulaBezalaErakutsi(const rdKromoBat:trdKromoa);
begin
with rdKromoBat, rdBalioak do
begin
WRITE(iZenbakia:6); (* PANTAILAN IDATZI *)
WRITE(sIzena:17);
WRITE(sTokia:15);
WRITE(sTaldea:12);
WRITE(iDefentsan:6, iKontrolean:6, iErasoan:6, iGuztira:7);
writeln;
end;
end;
{-------------TALDEAREN PUNTUAK KALKULATU------------------------------}
function fniPuntuakKalkulatu( sFitxIzen: tsKate199;
const ardNireTaldea: tardNireTaldea): integer;
var
rdKromoBat: trdKromoa;
iKont : integer;
iMetatua : integer;
begin
IMETATUA := 0; (* HASIERAKETA *)
writeln('ZBK.':7, 'IZENA':16, 'TOKIA':15, 'TALDEA':12, 'DEF.':7,'KON.':6, 'ERA.':6, 'GUZT.':7);
writeln('--------------------------------------------------------------------------':76);
for iKont:=1 to 11 do
begin
JokalariaBilatu(sFitxIzen, ardNireTaldea[iKont].sIzena, rdKromoBat);
TaulaBezalaErakutsi(rdKromoBat);
IMETATUA := IMETATUA + rdKromoBat.rdBalioak.iGuztira; (* METAKETA *)
end;
writeln('--------------------------------------------------------------------------':76);
FNIPUNTUAKKALKULATU := IMETATUA; (* BALIOA ITZULI *)
end;
{======PROGRAMA NAGUSIAREN ALADAGIAK===================================}
var
sFitxIzen : tsKate199;
ardAtezainak : tardJokalariak;
ardAtzelariak : tardJokalariak;
ardErdilariak : tardJokalariak;
ardAurrelariak : tardJokalariak;
iLuzAtezainak : integer;
iLuzAtzelariak : integer;
iLuzErdilariak : integer;
iLuzAurrelariak : integer;
cAukera : char;
iNireAtzelariak : integer;
iNireErdilariak : integer;
iNireAurrelariak: integer;
ardNireTaldea : tardNireTaldea;
iLuzNireTaldea : integer;
iPuntuak : integer;
{=========PROGRAMA NAGUSIA=============================================}
begin
clrscr;
write('Fitxategiaren izena eman ("KROMOAK.DAT" edo "JOKALARIAK.DAT"): ');
readln(sFitxIzen);
if not fileexists(sFitxIzen) then
writeln('ERROREA!!! "', sFitxIzen, '" izeneko fitxategirik ez da')
else
begin
writeln;
writeln;
writeln('1. URRATSA: LAU ARRAYAK BETE');
writeln('============================');
writeln;
FitxategikoDatuBatzukArrayBatera(sFitxIzen, 'Atezaina', ardAtezainak, iLuzAtezainak);
FitxategikoDatuBatzukArrayBatera(sFitxIzen, 'Atzelaria', ardAtzelariak, iLuzAtzelariak);
FitxategikoDatuBatzukArrayBatera(sFitxIzen, 'Erdilaria', ardErdilariak, iLuzErdilariak);
FitxategikoDatuBatzukArrayBatera(sFitxIzen, 'Aurrelaria', ardAurrelariak, iLuzAurrelariak);
writeln;
writeln('2. URRATSA: TALDEAREN KONFIGURAZIOA ERABAKIZ TALDEA OSA DAITEKEEN FROGATU');
writeln('=========================================================================');
writeln;
writeln('Zure taldeak zer estrategia erabiliko du? Konfigurazioa bat hautatu');
cAukera := fncKonfigurazioaHautatu;
case cAukera of
'A': begin
iNireAtzelariak := 4;
iNireErdilariak := 4;
iNireAurrelariak := 2;
end;
'B': begin
iNireAtzelariak := 4;
iNireErdilariak := 5;
iNireAurrelariak := 1;
end;
'C': begin
iNireAtzelariak := 4;
iNireErdilariak := 3;
iNireAurrelariak := 3;
end;
'D': begin
iNireAtzelariak := 3;
iNireErdilariak := 4;
iNireAurrelariak := 3;
end;
end; { case }
if (iLuzAtezainak >= 1) and
(iLuzAtzelariak >= iNireAtzelariak) and
(iLuzErdilariak >= iNireErdilariak) and
(iLuzAurrelariak >= iNireAurrelariak) then
begin
writeln;
writeln;
writeln('3. URRATSA: TALDEA OSATU');
writeln('========================');
iLuzNireTaldea := 0;
writeln('------------------------------------------');
JokalariakAukeratu(ardAtezainak, iLuzAtezainak, ardNireTaldea, iLuzNireTaldea, 1);
writeln('------------------------------------------');
JokalariakAukeratu(ardAtzelariak, iLuzAtzelariak, ardNireTaldea, iLuzNireTaldea, iNireAtzelariak);
writeln('------------------------------------------');
JokalariakAukeratu(ardErdilariak, iLuzErdilariak, ardNireTaldea, iLuzNireTaldea, iNireErdilariak);
writeln('------------------------------------------');
JokalariakAukeratu(ardAurrelariak, iLuzAurrelariak, ardNireTaldea, iLuzNireTaldea, iNireAurrelariak);
writeln('------------------------------------------');
writeln;
writeln('Aukeratu den ', iNireAtzelariak, '-', iNireErdilariak, '-', iNireAurrelariak, ' konfigurazioa duen taldea hau da:');
writeln;
TaldeaIkusi(ardNireTaldea);
writeln;
writeln('4. URRATSA: TALDEAREN DATU GUZTIAK ERAKUTSI ETA BALIOA ZENBATU');
writeln('==============================================================');
writeln;
iPuntuak := fniPuntuakKalkulatu(sFitxIzen, ardNireTaldea);
writeln;
writeln('Nere taldearen balioa: ', iPuntuak, ' puntu');
writeln;
end { then, taldea osa daiteke }
else
writeln('Eskatu duzun ', iNireAtzelariak, '-', iNireErdilariak, '-', iNireAurrelariak, ' konfigurazioko talderik ezin daiteke osatu!!!');
end; { else, datu-fitxategirik ez da }
writeln;
writeln;
writeln;
writeln('-------------------------');
writeln('Programa bukatzera doa!!!');
writeln('-------------------------');
readln;
end. { PROGRAMAREN AMAIERA }

iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.